
Lixus anguinus és una espècie d’escarabat de la família Curculiònids, la més extensa del món viu, els integrants de la qual es reconeixen pel rostre allargat en forma de trompa i s’anomenen en conjunt, en català, corcs, diablons, bequeruts o morruts.
Lixus anguinus mesura 14-15 mm de longitud. Té cap i cos integrats en una figura fusiforme, amb el dors decorat mitjançant bandes alternes de colors marró clar i fosc, més amples al cap i al pronot que als èlitres. L’aspecte és mat perquè la superfície és granulosa i cerosa. Els èlitres poden separar-se lleugerament al final formant dues puntes com les cues d’un frac o les aletes d’un pingüí. Les potes són robustes, de color clar amb alguns punts foscos. L’abdomen manté el patró de color de les potes, no pas el del dors. Els ulls són negres i relativament petits. Les antenes són colzades, amb la part anterior al colze de color fosc uniforme i la part posterior amb franges transversals clares i eixamplant-se en una maça prop de la punta. Malgrat la seva aparença compacta i pesada, Lixus anguinus és volador.
Les larves són toves i vermiformes, blanques amb el cap de color caoba o d’avellana. Viuen a l’interior del sòl alimentant-se d’arrels de plantes de la família Crucíferes.
[foto Montserrat Porta i Jordi Badia]